קרנבל הדמויות במסע השוטה
מסע נפשי-רוחני להתפתחות וצמיחה

הקרנבל החשוב ביותר בעולם הוא הקרנבל של הדמויות הפנימיות
שמתגוררות בתוכנו, ומדי פעם דמות זו או אחרת מגיחה ויוצאת לאור העולם,
כדי לייצג אותנו בסיטואציה כזו או אחרת, בהתאם לנסיבות.
 
 
דמויות אלה שבתוכנו הם כוחות עוצמתיים פנימיים,
שכולן יחד מייצגות את העולם, הפנימי והחיצוני, שלנו.
אם איננו מודעים לדמויות החבויות בתוכנו, שלמעשה מנהלות אותנו
אנחנו פועלים באופן אוטומטי וללא מודעות, אך אם נתוודע אליהן
ונהיה מודעים לכוחן, נוכל לפעול מתוך מודעות שמאפשרת בחירה,
נוכל לגייס אותן לטובתנו, ולהיעזר בהן
כמנוף לצמיחה אישית ורוחנית.
 
22 כוחות פנימיים כאלה מיוצגים על ידי 22 קלפי טארוט, שמתארים מצבי תודעה שונים לאורך
מסע נפשי תהליכי, ומשמשים למעשה ככלים עוצמתיים להאצת ההתפתחות האישית והרוחנית.
כל אחד מהם הוא בעצם מפתח שפותח דלת אחרת אל תוך נפשנו. 

קלפים מרכזיים אלה מייצגים
ארכיטיפים  כוחות חבויים הקיימים ברובד הלא מודע שלנו ופועלים בתוכנו ככוח מניע סמוי מתחת לפני השטח. אלה הם עקרונות תת הכרתיים שמאכלסים את תת המודע הקולקטיבי. הם משותפים לכלל בני האדם באשר הם, כיוון שנוצרו על בסיס התנסויות אנושיות אופייניות.
קלפי הטארוט המרכזיים יכולים על כן להיות אמצעי עזר להכרת חלקים אלה בתוכנו. ההתבוננות בקלפים כמוה כהתבוננות במראות שמשקפות לנו את הדמויות בתוכנו ומחוצה לנו, ומנקודת מבט מודעת זו יותר קל לנו לראות את תבניות ההתנהגות השגויות שלנו, ולהיערך כדי לשנות אותן.

לכן אפשר לראות את מסעו של השוטה, הארכיטיפ הראשון בסדרת 22 הדמויות, כמסע לגילוי הארכיטיפים, הדמויות החבויות בתוכנו, מסע שאמור להוציא אותם לאור. השוטה מייצג את הטאבולה ראסה, "הלוח החלק" שהוא המצב הנפשי הראשוני שנדרש ללמידה.
מסע השוטה הוא המסע של כולנו, ובמהלך המסע, השוטה (וגם כל אחד מאיתנו) צריך ללמוד לסגל את ההיבטים החיוביים של הדמויות שהוא פוגש בדרכו, להימנע מההיבטים השליליים שלהן, ולהפנים את השיעור שכל אחת מהן מלמדת.
 

השוטה
מייצג את הארכיטיפ של הנווד הסקרן, ההרפתקן נטול הדאגות וחסר הגבולות, שיוצא לחקור את העולם בלי שום פחד. הוא מסמל את הפוטנציאל הבלתי ממומש שגלום באדם ובמציאות, והמסר המרכזי שלו הוא שאם נסיר את המגבלות מעל ראיית המציאות שלנו, הכול יכול להתרחש ולהתגשם.

הדמות הראשונה שהשוטה פוגש בדרכו הוא הקוסם. מסעו של השוטה הוא מסע של גילוי עצמי לעבר מודעות עצמית, והקוסם, שהוא ארכיטיפ של אדם שהגיע לדרגת מודעות גבוהה, הוא תחנה טבעית ראשונה במסע. הקוסם מציג בפני השוטה את הכלים שבעזרתם ניתן להגיע למימוש והגשמה.
הקוסם הוא מדריכו הרוחני של השוטה, ורוח ההדרכה שלו תלווה את השוטה לאורך דרכו.

בהמשך הדרך פוגש השוטה את הכוהנת הגדולה ואת הקיסרית, דמויות ארכיטיפיות נשיות,
שמלמדות אותו להתחבר לצד הנשי שלו על שלל פניו, לאינטואיציה, לרגש וליכולת הנתינה.

אחריהן הוא פוגש את הקיסר ואת הכוהן הגדול, דמויות שמייצגות את הארכיטיפ הגברי, על שלל פניו. הקיסר הוא השליט הארצי, הכוהן הגדול הוא האב הרוחני, ששולט בתוקף סמכותו הרוחנית.

השוטה לומד גם על הקוטביות שקיימת הן בעולם החיצוני והן בעולמו הפנימי
,
באמצעות המפגש עם זוג האוהבים וגם עם זוג הספינקסים, השחור והלבן, שרתומים לפני המרכבה.
הוא לומד גם על שתי פניו של הכוח במפגשו עם העלמה העדינה, שבאמצעות העוצמה הפנימית שלה 
שולטת באריה, שהוא סמל ארכיטיפי של כוח ועוצמה.

בהמשך המסע, על פסגת הר מושלג, נפגש השוטה עם הנזיר שהוא הארכיטיפ של הפרוש המתבודד.
השוטה לומד שיש זמנים שבהם צריך לפרוש ממרוץ החיים,הוא מבין שהחוכמה והידע שנרכשים תוך כדי התבוננות פנימית מסייעים לראות את האמת לאשורה ולקבל תשובות ללא עזרה מבחוץ.

הגלגל
שמופיע בהמשך הדרך מסמל את הגורל – את העליות והירידות שבחיים, את המהפך הגורלי לטוב או לרע. מהתנודתיות של הגלגל לומד השוטה שכדי לא להיות תלוי בנסיבות החיצוניות וכדי שתהיה לו שליטה מירבית על גורלו, עליו לשמור על גרעין פנימי קבוע ולתפקד בכוח הרוח.

לאחר המפגש עם אלת הצדק מבין השוטה ששלב חשוב במסע הנפשי והרוחני הוא
לקיחת אחריות מלאה על החלטותיו, ושעליו לתת את הדין על כל פעולה שהוא עושה.
המפגש הבא שלו הוא עם אדם משונה, התלוי במהופך על גזע עץ, שסביב ראשו הילה זוהרת, שמלמד את השוטה ששינוי נקודת מבט יכול להביא להארה, והוא לומד גם את שיעור ההקרבה העצמית למען מטרה רוחנית.

פתאום, באמצע המסע נראה כאילו המסע הגיע אל קיצו. השוטה ניצב מול המוותשדמותו הארכיטיפית היא שלד האוחז בידו חרמש. פה לומד השוטה שדברים שאבד עליהם הכלח יש להשאיר מאחור, ושעזיבת תכנים מזיקים מהעבר מאפשרת להיוולד מחדש מבחינה אישית ורוחנית.
לאחר המפגש עם מלאך המוות נפגש השוטה עם מלאך זוהר ומאיר שממנו הוא לומד את שיעור האיזון, הסבלנות והמתינות, את אמנות המיזוג בין ההפכים.

עכשיו עומד השוטה בפני משימה לא פשוטה – היכרות עם הצד האפל שבו, שמגולם על ידי השטן.
השטן מסמל כוחות רשע ואלימות, הרס וכאוס, שנמצאים בתוכנו ומוקרנים החוצה אל העולם.
הוא מייצג גם את הפחדים שלנו, יצרים והתמכרויות, את הכבלים ואת האמונות המגבילות שקשה לנו להשתחרר מהן. מפגש אמיץ עם השטן בתוכנו מאפשר לנו לצמצם את כוחו ולהגדיל את האור בתוכנו.

כוח ההרס, הפנימי והחיצוני, מתגלה גם במפגש עם המגדל הנופל. מול המגדל המתמוטט מבין השוטה, שקריסה מוחלטת של המסגרות הכובלות, שהן כלא עבור הנשמה, היא לפעמים הדרך היחידה להשתחרר ולהיות חופשיים ליישם שינוי.


והנה לפניו נערה עירומה שכורעת ברך על שפת בריכה. העירום שלה הוא סמל לתמימות וליושר הפנימי שלה. היא מחוברת לממלכת הרוח באמצעות הכוכב שמנצנץ מעל ראשה. השוטה כבר למד שהתמקדות בעולם החומר, בייצריות ובאגו אינה מביאה את האושר המיוחל, והוא מבין שרק מסלול שעובר דרך שלב "האמת העירומה" יביא בסופו של דבר לגילוי ה'עצמי האלוהי' בתוכו ולהארה.

לאחר שאור הכוכב נטע בו את כוחות האמונה והתקווה, יש בכוחו של השוטה לעמוד מול פחדיו העמוקים ביותר ולעבור דרכם באומץ. ההתמודדות עם התכנים הלא מודעים הטמונים במעמקי תת המודע היא הכרחית בדרך אל ההגשמה העצמית. על כן השוטה יעבור עוד דרך האור המעורפל והמבלבל של הירח, דרך אור השמש שיקרין עליו שמחת נעורים ואופטימיות, ואז יחווה תחייה והתגלות דרך המפגש עם מלאך המעיר את המתים לתחייה. יום הדין שעליו מכריז המלאך הוא זמן לחשבון נפש נוקב, לסיכום כולל ואיזון חשבונות. השוטה מבין שרק התעוררות כוללת יכולה להביא לשינוי תודעתי עמוק שמאפשר להגיע לגאולה.

השוטה הגיע לתחנה האחרונה במסעו והוא ניצב בפני העצמי האמיתי שלו
, שאותו מגלמת הדמות העירומה הרוקדת במרכז העולם. וגם אנו שליווינו את השוטה, בן דמותנו, במסע אל ההגשמה העצמית, הגענו אל קו הסיום. יחד עם השוטה נענו בדרכים השונות, חלקן נעימות וחלקן מייסרות, כדי לחקור את עולמנו, הפנימי והחיצוני.
 
בכל תחנה נוספת עוד פיסה לפאזל של המציאות השלמה, שהיא אנחנו.
אנחנו לומדים עם השוטה שאנו אחראים לבחירות שלנו, לטעויות שלנו ולהפנמת הלקחים,
אנו אדוני הקרמה שלנו, ובידנו להביא לחיינו ולעולם – שיפור, איזון ותיקון.
 
 
© כל הזכויות שמורות לרות אהרוני 

 רות אהרוני
מנטורית להתפתחות אישית והגשמה עצמית
08-9340269      neorahpress@gmail.com

 

 חזרה לדף מאמרים